Elementerne i Error Management:

 

· Uddannelse

Der undervises i viden om fejl og den nyeste forskning om håndtering af fejl og læring af fejl. Krydret med egne og andres praktiske eksempler.

 

· Supervision

I kollegialt fællesskab arbejdes med egne hverdags-cases. Detektion, hurtig indgriben og fremtidig undgåelse uddrages.

 

· Mental træning

Der arbejdes med teknikker til at tænke konstruktivt om fejl. Det er centralt at kunne lære af fejl og deres forskellige konsekvenser uden at miste selvtillid eller fremdrift.

 

· Team Building

Målet er at etablere et fællesskab hvor fejl og læreprocesser for både individer og organisation bliver diskuteret naturligt og venskabeligt. Så folk engagerer sig i udvikling og lærer at benytte sig af hinandens ressourcer.

 

· Informations flow

At etablere (anonymiseret) rapportering af typiske fejl og fejl mønstre til andre kolleger og ledelse.

 

· Kvalitet og sikkerhed

Ved at få kontrol med begåede fejl og fremdrift i afviklingen af de negative konsekvenser forbedres produktets kvalitet, og sikkerheden for både medarbejdere og kunder.

 

· Psykisk arbejdsmiljø

Generelt giver tid brugt på at rydde op i ting der går galt, og forbedret kommunikation medarbejderne imellem forbedret psykisk arbejdsmiljø. Ting der før lå i luften kan blive talt om, og fornuftige indbyrdes relationer indgået.

 

Tilbage til hovedsiden